strona główna Problemy Narzekanie na jakość kadry
Opis problemu

Narzekanie na jakość kadry

Dlaczego nasza kadra menedżerska ma problem z realizowaniem strategii firmy?

Co by było, gdybyśmy podnieśli sprawność naszej kadry menedżerskiej?

Właśnie ogłoszono zmiany w zakresie działania z klientami firmy, jak i w zakresie produkcji: zmniejszamy ilość usług/produktów, idziemy w stronę jakości, również w relacjach z klientami.

Generalnie większość menedżerów zgadza się z nowymi zmianami, lecz diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach…

Powoli do wszystkich menedżerów dociera, że będzie inaczej. Część z nich sprawnie wdraża długo oczekiwane zmiany. Jednak w wielu przypadkach pojawia się tzw. „opór przed zmianami”. Niektórzy menedżerowie nie podejmują samodzielnie zbyt wielu działań zmieniających aktualny status quo. Inni z kolei angażują się bardzo mocno w zmiany i robią to bardzo nieporadnie, w stylu słonia w składzie porcelany. Zdarzają się także osoby, które dopiero przymuszone wykonują jakieś ruchy, chociaż wciąż nieporadnie. Zarząd próbuje za pomocą rozmów i/lub premii zmotywować menedżerów jacy pozostali w tyle, jednak poza coraz większym stresem i frustracją, efekty są marne. I to wszystko pomimo początkowego entuzjazmu w grupie menedżerskiej. Dlaczego tak się dzieje?

W takim momencie można powiedzieć, że mleko się już wylało. Trochę późno, lecz zarząd postanowił zbadać wszystkich menedżerów pod kątem profilu psychologicznego. Dlaczego podjęto taką decyzję? Po pierwsze, aby dobrze zrozumieć, gdzie jest źródło oporu: czy to jest związane z samymi menedżerami tj. ich motywacją do pracy, umiejętnościami odpowiedniego zachowania się w nowej sytuacji (kompetencje menedżerskie i przedsiębiorcze). Po drugie, aby sprawdzić, czy zaplanowana zmiana strategii jest do uniesienia dla obecnej kadry oraz czy sposób wprowadzania zmian został dobrze dopasowany do możliwości menedżerów.

Na bazie wyników badań psychologicznych i analizy procesu wchodzenia w nową strategię zmieniono sposób wdrażania strategii, wsparto menedżerów w zakresie potrzebnych kompetencji oraz wprowadzono mocniejsze mechanizmy wzmacniające tam, gdzie było to konieczne. Od tego momentu wejście w nową strategię stało się płynniejsze tak, jak jazda po asfalcie w porównaniu do jazdy wybrukowaną drogą w pierwszym podejściu.

Propozycje rozwiązań